Het voorzien in maaltijden zonder koolhydraten

We kennen allemaal wel iemand die gluten intolerant is, of misschien moet je zelf wel koolhydraatarm eten. Ook mensen die wel gluten verdragen kiezen ervoor om regelmatig maaltijden zonder koolhydraten op het menu te zetten. Dankzij het Paleo dieet is het principe van ‘eten zoals een holbewoner’ erg populair geworden de laatste jaren en met goede reden. Koolhydraten leveren de energie aan ons lichaam, ze worden afgebroken tot glucose wat de cellen voorziet van de nodige brandstof. Maar ook eiwitten en gezonde vetten zijn ideale brandstoffen voor het lichaam. Als je allergisch bent aan gluten dan moet je producten zoals brood, pasta en allerlei soorten koekjes en gebakjes helemaal schrappen. Mensen die een koolhydraatarm dieet volgen kiezen ervoor om weinig koolhydraten te eten. Als je wilt vermageren doe je er goed aan om enkel complexe koolhydraten te eten – volkorenproducten, groenten, noten en zaden – en de snelle koolhydraten – wit brood, suiker, snoepgoed, witte rijst en frisdrank – zoveel mogelijk links te laten liggen. Ben je op zoek naar inspiratie voor maaltijden zonder koolhydraten? Dan kun je eindeloos variĆ«ren met slaatjes en soepen. Maar je kunt ook heerlijke pasta maken van groenten zoals courgette met behulp van een spiralizer, quinoa brood bakken of hamburgers maken van portobello champignons. Op het internet vind je alvast tonnen inspiratie voor maaltijden waarbij je de koolhydraten niet gaat missen.

Quinoa is een goede basis voor maaltijden zonder koolhydraten

(Visited 53 times, 1 visits today)